طب سنتی

گیاهی ضد درد ضد کرم ضد چسبندگی پلاکتها ، ضد میکروب ضد سرطان، ضدسم

برگ گردو ضد اسهال و مفید برای پوست و ده ها خاصیت بسیار مفید دیگر

برای ثبت آگهی و تبلیغات خود در نیازمندی های تبلیغو اینجا کلیک نمایید همچنین درصورت تمایل به نصب اپلکیشن تبلیغو میتوانید اپلکیشن تبلیغو را از کافه بازار نصب نمایید.
برگ گردو حاوی حدود ۱۰ درصد تانن بوده و به همین دلیل دارای مزه ی گس و مایل به تلخ است. مواد مهم دیگر آن ژوگلون و هیدروژو گلون هستند. ژوگلون، جسم ناپایداری است و به سرعت پلیمریزه شده و به رنگ قهوه ای و سیاه تبدیل میشود. ژوگلون بیشتر در رگ و پوست گردوی تازه وجود دارد و به تدریج از مقدار آن کم می شود و در برگ کهنه میزان آن بسیار پایین است.
علت سیاه شدن دست در تماس با پوست و برگ گردوی تازه، ژوگلون و تغییرات شیمیایی مذکور است.

مهم ترین اثرات گزارش شده پوست و برگ گردو

ضد درد ،ضد کرم ،ضد چسبندگی پلاکتها ، ضد میکروب، ضد سرطان، ضدسم، ضد ویروس تبخال، ضدورم ضد اکسیدان ، ضد رادیکالهای آزاد، ضد عفونی کننده ، ضد تومور، ضد ویروس، افزایش دهنده ی قوای جنسی ،قابض ضد، کاندیدیا، هضم کننده، ادرار آور، ضد قارچ، به عنوان رنگ مو، بند آورنده ی خون ریزی، علف کش و حشره کش.

برگ گردو؛ ضد اسهال و مفید برای پوست

برگ گردو حاوی حدود ۱۰ درصد تانن بوده و به همین دلیل دارای مزه ی گس و مایل به تلخ است. مواد مهم دیگر آن ژوگلون و هیدروژو گلون هستند.

ژوگلون، جسم ناپایداری است و به سرعت پلیمریزه شده و به رنگ قهوه ای و سیاه تبدیل می شود. ژوگلون بیشتر در برگ و پوست گردوی تازه وجود دارد و به تدریج از مقدار آن کم می شود و در برگ کهنه میزان آن بسیار پایین است. علت سیاه شدن دست در تماس با پوست و برگ گردوی تازه ژوگلون و تغییرات شیمیایی مذکور است.

بیشتر بخوانید:
بومادران یا برنداس بهبود دهنده سرماخوردگی و ضد التهاب

اثرات مهم

پوست گردو دارای خاصیت قابض بوده و به دو صورت خارجی و داخلی (خوراکی) مصرف میشود مصرف خارجی آن به صورت دم کرده ،پماد، ضماد و یا مرهم می باشد که دارای خاصیت التیام زخم تسکین اگزما و عفونت های چرکی پوست است.
مصرف خوراکی آن دارای خاصیت ضد اسهال میباشد.
اسانس برگ و ماده ی ژوگلون دارای خاصیت ضد قارچ هستند.
در طب عوام از برگ گردو به عنوان ضد کرم و تصفیه کننده ی خون استفاده می کنند.
یکی دیگر از خواص برگ گردو کاهش قند خون به مقدار کم است.

طریقه و میزان مصرف :

تهیه دم کرده رده بر روی حدود ۲ گرم برگ خرد شده یک لیوان آب سرد ریخته و تا حد جوش میرسانیم؛ سپس ۵ تا ۱۰ دقیقه بدون جوشیدن صبر می کنیم و محلول را صاف می کنیم و صاف شده را میل میکنیم

این مقدار مصرف میتواند تا سه بار در روز تکرار گردد. این جوشانده خوراکی میتواند به عنوان ضد اسهال و یا به طور موضعی برای تسکین مشکلات پوست نیز مصرف شود.

خاصیت دیگر برگ گردو کاهش قند خون است که برای این منظور می توان از جوشانده، ۳ تا ۷ گرم در روز بهتر است در دو نوبت تقسیم شود به طور خوراکی استفاده کرد.

برای تهیه ی محلول برای شست و شوی پوست بر روی ۵ گرم برگ خرد شده ی گردو ۲۰۰ میلی لیتر آب ریخته و برای مدت ۵ دقیقه جوشانده شود، سپس محلول را صاف‌نموده و پس از سرد شدن به طور موضعی مصرف میکنیم.

بیشتر بخوانید:
پرسیاوشان؛ گیاهی برای درمان سرفه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا