طب سنتی

با استفاده از این گیاه شگفت انگیز راحت بخواب

گیاهی دارویی با خواص بسیار زیاد که یکی از خواص آن خواب و آرامبخش بودن است

برای ثبت آگهی و تبلیغات خود در نیازمندی های تبلیغو اینجا کلیک نمایید همچنین درصورت تمایل به نصب اپلکیشن تبلیغو میتوانید اپلکیشن تبلیغو را از کافه بازار نصب نمایید.

اسطوخودوس؛ گیاهی آرام بخش

اسطو خودوس گیاه اعجاب انگیزی است که در سلامتی بدن معجزه می کنند این گیاه جای سوختگی و نیش حشرات را تسکین می دهد، خواب راحتی به ارمغان می آورد، به هضم غذا کمک می کند و یک داروی ضد عفونی کننده ی فوق العاده به حساب می آید. در مطلب پیش رو شما را با خواص این گیاه شگفت انگیز و نیز روش استفاده آن آشنا می کنیم

اسطوخودوس، التیام بخش سوختگی

وقتی قسمتی از بدن دچار سوختگی میشود به اسطو خودوس فکر کنید. روغن گیاه اسطوخودوس عملکرد قابل ملاحظه ای در روند احیای پوستی دارد.
روش استفاده: به مدت ۱۵ دقیقه روی ناحیه ای که دچار سوختگی شده آب سرد بریزید. توجه داشته باشید آب خیلی خنک نباشد. سپس با یک دستمال تمیز، پوست را به آرامی خشک کرده ۲ الی ۵ قطره روغن گیاه اسطوخودوس را روی پوست سوخته بمالید. روزانه سه مرتبه تا درمان کامل بافتهای آسیب دیده این کار را تکرار کنید.

اسطوخودوس و خواب راحت

اسطوخودوس گیاه شگفت انگیزی است که در درمان اختلالات جزئی خواب موثر عمل می کند. این گیاه به خاطر این که سردرد اضطراب و ناراحتی های عصبی را برطرف می سازد، خواب راحتی را به شما هدیه میدهد آزمایشهای بالینی که در سال ۲۰۰۵ در بریتانیا انجام شد نشان داد اسطوخودوس در درمان بی خوابی موثر است.

روش استفاده: ۱/۵ گرم برگ و گل خشک اسطو خودوس را در ۱۵ سی سی آب جوش دم کرده و از صافی رد کنید و هنگام خواب ۱ فنجان بنوشید. در صورتی که اختلالات خواب مربوط به مشکلات عصبی گوارش باشد صبح، ظهر و شب ۱ فنجان از این دم کرده شفابخش را میل نمایید به مدت یک الی دو ماه این درمان را در پیش بگیرید و اگر لازم بود تا حل مشکل بی خوابی دوره جدیدی را شروع کنید.

اسطوخودوس تسکین دهنده سوزش نیش حشرات

آیا تاکنون پشه زنبور عنکبوت عروس دریایی یا حشرات دیگری شما را نیش زده است؟
دانیال فستی نویسنده کتاب مقدس عصاره های گیاهی من می گوید: ” در صورتی که حشره ای شما را نیش زد اگر یک شیشه روغن گیاه اسطوخودوس به همراه دارید، نگران چیزی نباشید؛ چون اسطو خودوس التیام بخش و پادزهری فوق العاده است. این گیاه همچنین ضد عفونی کننده نیز هست.

روش استفاده: اگر لازم است نیش حشره را در بیاورید و بلافاصله ۱ الی ۲ قطره روغن گیاه اسطو خودوس را روی جای نیش بمالید و نیم ساعت بعد به تعداد ۳ تا ۴ بار این کار را تکرار کنید. پس از آن روزانه ۳ مرتبه گیاه اسطو خودوس را روی جای نیش بمالید و تا درمان کامل مرتبا از این روغن استفاده کنید. لازم به ذکر است روغن اسطوخودوس برای درمان مارگزیدگی هیچ تاثیری ندارد و باید هر چه سریع تر به پزشک مراجعه شود.

بیشتر بخوانید:
۵ اکسیر شفا بخش برای دستگاه گوارش

اسطوخودوس هضم کننده غذا

آیا شما نیز از نفخ یا یبوست رنج میبرید؟ در این صورت بهتر است به اسطو خودوس اعتماد کنید. اسطوخودوس خاصیت ضد استرس دارد و به همین دلیل به هضم غذا کمک می کند.
روش استفاده: ۱ الی ۲ قاشق چایخوری گل خشک اسطو خودوس را در ۱۵ سی سی آب جوش بریزید و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد؛ سپس از صافی رد کنید و روزانه ۲ یا ۳ فنجان و ۱ فنجان نیز موقع خوابیدن از این دم کرده بنوشید. علاوه بر این، می توانید روغن گیاه اسطو خودوس را به صورت موضعی استفاده کنید به این ترتیب که ۲ الی ۴ قطره از این روغن را در یک قاشق سوپخوری روغن گیاهی رفیق کرده و روی شکم خود بمالید و در جهت عقربه های ساعت ماساژ دهید تا کاملا جذب پوست شود.

اسطو خودوس ضد میگرن

گیاه اسطو خودوس به خاطر خواصش در رفع سردرد و همچنین میگرن شهرت بسیاری دارد؛ زیرا استرس را از بین میبرد و این امر تاثیر آن را در مبارزه با سردرد بیشتر می کند.
روش استفاده: ۲ قطره روغن گیاه اسطوخودوس را روی شقیقه ها، پیشانی یا پشت گردن خود بمالید و ماساژ دهید. اگر لازم باشد این کار را یک بار دیگر تکرار کنید.

اسطوخودوس یک ضد عفونی کننده گیاهی

برای ضد عفونی کردن زخم هیچ گیاهی بهتر از اسطو خودوس نیست. اسطو خودوس یک ضد عفونی کننده و ضدباکتری قوی محسوب میشود.

روش استفاده: زخم را به دقت با آب و صابون شستشو دهید و ۲ الی ۴ قطره از روغن اسطوخودوس را روی آن بمالید و در طول روز چندین بار این کار را تکرار کنید.

اسطو خودوس و استرس

برای مقابله با استرس نیز هیچ گیاهی به اندازه اسطو خودوس موثر نیست. اسطوخودوس اعصاب را آرام و عضلات را شل میکند این گیاه آرام بخش، دستگاه عصبی و تحریک پذیری آن را کنترل مینماید بر اساس مطالعات متعددی که روی اسطوخودوس انجام گرفته روغن این گیاه استرس بعد از عمل را در بیمارانی که عمل جراحی قلب انجام داده اند، کاهش میدهد و اضطراب زنانی را که تحت همودیالیز قرار میگیرند کم می کند.
روش استفاده: ۱۵ سی سی آب جوش را روی یک قاشق چای خوری گل اسطو خودوس بریزید؛در ظرف بگذارید و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه دم به بکشد؛ سپس محلول را از صافی رد کنید و روزانه ۲ تا ۳ فنجان از این دم کرده بنوشید توجه دکتر کریستین سی پور ترانکا خاطر نشان میکند از مصرف بیش از اندازه این دم کرده بیش از مقدار ذکر شده خودداری کنید. در صورت زیاده روی احتمال این وجود دارد که اسطوخودوس تاثیر معکوس داشته باشد و به جای آرام بخشی باعث تحریک اعصاب شود.

بیشتر بخوانید:
تأثیر مفید زنجبیل در مبارزه با سرطان روده

اسطوخودوس بهبود دهنده زخم

اگر دچار جراحتی شده اید یا جای زخم و جوشی دارید که خوب نمی شود، وقت را از دست ندهید و از اسطوخودوس کمک بگیرید. این گیاه اعجاب انگیز سرعت بهبودی زخم را به طور چشم گیری افزایش میدهد و پوست را احیا می کند.
روش استفاده: زخم را با آب و صابون تمیز کنید و روزانه ۲ الی ۴ قطره از روغن گیاه اسطوخودوس را به مدت ۱۰ روز روی زخم بمالید.

اسطو خودوس و دل درد

تحمل استرس در مواقعی مثل اسباب کشی دغدغه ها یا درگیری های خانوادگی و….. اغلب باعث ایجاد اختلالاتی در عملکرد روده ها میشود و اسطو خودوس می تواند درمان موثری برای این قبیل ناراحتی ها باشد. دکتر کریستین سی پور ترانکا می گوید:

اسطو خودوس به عنوان یک مسکن و ضد اسپاسم روی اختلالاتی که منشا عصبی دارند اثر گذاشته و باعث کنترل و تسکین آنها میشود.

روش استفاده: ۱ تا ۲ قاشق چایخوری گل خشک را با ۱۵ سی سی آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید و روزانه ۲ تا ۳ فنجان و ۱ فنجان نیز موقع خواب از این دم کرده میل نمایید. همچنین میتوانید ۲ الی ۴ قطره از روغن گیاه اسطو خودوس را با ۱ قاشق سوپ خوری روغن گیاهی رقیق کرده و مستقیماً روی شکم خود بمالید. نواحی دردناک روی دستگاه گوارش را در جهت عقربه های ساعت ماساژ دهید تا روغن جذب پوست شود.

اسطوخودوس باز کننده مجاری تنفسی

اسطو خودس، برای مبارزه با التهاب نایژه یا همان برونشیت، سلاح خوبی است. دانیال فستی در کتاب خود می نویسد: گیاه اسطو خودوس ضد عفونی کننده ریوی موثری است که ترشحات برونشیتی را کاسته و به خلط انداختن آن را آسان تر می سازد.

روش استفاده: ۱۶ سی سی آب جوش را روی یک قاشق چای خوری گل اسطو خودوس بریزید، در ظرف را بگذارید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه دم بکشد. روزانه ۲ الی۳ بار یک فنجان از این دم کرده میل کنید (بعد از غذا) البته توجه داشته باشید که در صورت بیماری برونشیت، مصرف دم کرده اسطو خودوس باید به عنوان درمان مکمل در کنار درمان مخصوص این بیماری در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید:
پرسیاوشان؛ گیاهی برای درمان سرفه

آیا اسطوخودوس ضد فشار خون است؟

روغن گیاه اسطو خودوس قلب را آرام میکند و میتواند در کاهش فشار خون بالا موثر باشد. به همین دلیل توصیه میشود برای مقابله با فشار خون بالا از اسطوخودوس به عنوان درمان مکمل استفاده کنید.

روش استفاده: می توانید از دم کرده اسطو خودوس استفاده کنید یا ۲ قطره از روغن اسطوخودوس را با ۲۰ قطره روغن گیاهی رقیق کرده و روی ستون فقرات انحنای کف پا و یا کف دستها بمالید. این کار را دو بار در روز انجام دهید.

اسطوخودوس ضد بید

برای خلاص شدن از شر بیدها کافی است اندکی روغن گیاه اسطو خودوس به کار ببرید. در قدیم از اسطوخودوس برای از بین بردن بید استفاده می کردند. دانیال فستی می گوید: ” اسطو خودوس به اندازه ی گلوله های نفتالین و دیگر حشره کشهای سمی برای از بین بردن بیدها موثر است.

روش استفاده: 4 قطره روغن گیاه اسطوخودوس را روی یک مکعب چوبی یا سنگ اسفنجی بریزید و آن را در گوشه ای از گنجه یا کمد لباسها قرار دهید. مرتبا این کنار را تکرار کنید؛ به خصوص در ماه شهریور که زمان از تخم در آمدن بیدها است. همچنین می توانید گل های اسطو خودوس را خشک کرده داخل کیسه های کوچکی بریزید و بدوزید. کیسه های کوچک اسطو خودوس را در کمد لباسهای تان قرار دهید به این ترتیب لباس های شما بوی مطبوعی خواهند گرفت و از آسیب بیدها در امان خواهد ماند.

اسطوخودوس مورچه ها را فراری میدهد

استفاده از اسطو خودوس را برای از بین بردن مورچه ها توصیه میشود در کتاب خود می نویسد: «مورچه ها از عصاره و روغنهای گیاهی بیزارند و زمانی که با روغن گیاه اسطو خودوس از آنها پذیرایی کنید، پا به فرار می گذارند.

روش استفاده: برای استفاده ی بهینه از اسطو خودوس ۵ قطره روغن گیاه اسطوخودوس ۱۰ قطره روغن عصاره نعنای تند و یک چهارم لیتر الکل ۴۰ درجه را در یک آب پاش بریزید و روزانه چندین بار به محل تجمع مورچه ها بپاشید. چند روز این کار ادامه دهید خواهید دید که مورچه ها به جای دیگری نقل مکان می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا