طب سنتی

گیاهی که شیرمادر را زیاد می کند و میتواند شما را لاغر کند

رازی از طبیعت: گیاهی که تولید شیرمادر را افزایش می‌دهد و در کاهش وزن موثر است

برای ثبت آگهی و تبلیغات خود در نیازمندی های تبلیغو اینجا کلیک نمایید همچنین درصورت تمایل به نصب اپلکیشن تبلیغو میتوانید اپلکیشن تبلیغو را از کافه بازار نصب نمایید.

آشنایی با خواص رازیانه

رازیانه نوعی گیاه دارویی است که مصارف مختلفی دارد. تمام بخشهای مختلف این گیاه یعنی دانه برگ و ریشه آن خوراکی است.رازیانه با خواص فراوان دارویی التیام بخش بسیاری از بیماری ها از جمله سرقه و سرماخوردگی است.

ولی روغن حاصل از دانه های رازیانه سمی بوده و حتی مصرف کم آن می تواند منجر به ایجاد دانه های پوستی، مشکلات تنفسی و حالت تهوع گردد.

این گیاه دارای طعم تند، تلخ و شیرین است و کمی به طعم نعناع شبیه است. مصرف رازیانه باعث افزایش شیر مادر و نیز کاهش وزن میشود اما توجه داشته باشید که مصرف بیش از اندازه این گیاه ممکن است منجر به تشنج عضلانی و حتی توهم شود.

خواص پیاز رازیانه

رازیانه حاوی مقادیر فراوانی ویتامین مواد معدنی و فیبر است. منگنز، پتاسیم، منیزیم کلسیم، آهن، ویتامین C و B3 از این موارد میباشند ویتامین C موجود در پیاز رازیانه، ضد باکتری بوده و برای سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است.
علاوه بر آن این بخش از گیاه دارای فیبر فراوانی بوده که برای کاهش کلسترول، مفید است و از ابتلا به سرطان روده پیشگیری می کند.

رازیانه همچنین دارای مقدار فراوانی پتاسیم است که باعث کاهش فشارخون می شود و به این ترتیب برای افرادی که دچار حمله قلبی می شوند، مفید است.

این گیاه دارویی، سموم بدن را پاک میکند و بیماری التهاب دهان را از بین می برد و برای درمان سرماخوردگی و نیز سرفه به خاطر خاصیت خلط آورش مفید است.
بخار حاصل از جوشاندن برگهای این گیاه در آب بیماری آسم و برونشیت را تسکین می دهد.

بیشتر بخوانید:
معرفی گیاهی موثر در آنفولانزای خوکی

خواص دانه های رازیانه

مصرف دانه های رازیانه باعث تسکین دل درد میشود عمل هضم را آسان تر می کند کرم روده کودکان را از بین میبرد باعث تقویت چشم می شود، حساسیت های چشم را از بین می برد و دارای خواص فراوانی برای کبد، طحال و مثانه است.

مصرف خود سرانه گیاهان دارویی خطرناک است.

استفاده ی بیش از حد در صورتی که دوز کم آن مفید باشد از این مواد می تواند موجب مسمومیت و حتی در مواردی منجر به مرگ شود مثلا استفاده بی رویه از گیاهی بنام انگشتانه، ممکن است باعث خستگی ضعف عمومی، گیجی، توهم، سردرد، بی حالی، سر گیجه عش نامنظمی حرکات ،قلب تاری دید دو بینی بی اشتهایی ، تهوع، استفراغ و…. شود. همچنین یک مشکل به ظاهر ساده ممکن است نشانه ی بیماری خطرناکی باشد؛ مثلاً سرفه می تواند نشانگر سل یا حتی سرطان ریه باشد که در صورت عدم مراجعه ی به موقع به پزشک موجب وخیم تر شدن بیماری میشود بنابراین توصیه می شود در صورت بروز علائم خاص بیمارگونه با مراجعه به پزشک نسبت به رفع مشکل اقدام کنید و در صورت تمایل به استفاده از داروهای گیاهی با اجازه پزشک متخصص و زیر نظر وی اقدام به مصرف آن نمایید. همچنین گاهی داروهای گیاهی تأثیر کمی بر درمان بیماری دارند و مصرف آنها با داروهای شیمیایی میتواند به نتایج بسیار امیدوار کننده منجر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا