طب سنتی

میدونستی این چسب خاصیت دارویی داره !

معرفی دارویی از طبیعت که به عنوان چسب هم استفاده میشه !

برای ثبت آگهی و تبلیغات خود در نیازمندی های تبلیغو اینجا کلیک نمایید همچنین درصورت تمایل به نصب اپلکیشن تبلیغو میتوانید اپلکیشن تبلیغو را از کافه بازار نصب نمایید.
سریش گیاهی لعاب دار و موثر در درمان ناراحتی های کبد و معده است. به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران؛ سریش گیاهی از دسته Liliaceae با ریشه ای ضخیم و لعاب دار است. ژل سریش (اینولین) در گروه پلی ساکاریدها قرار دارد مورد استفاده ی این گیاه بیشتر به دلیل چسبنده بودنش است.

البته این گیاه علاوه بر این، کاربرد درمانی هم دارد از دانه های این گیاه، روغنی گرفته می شود که در بعضی از تصلبهای شریانی مورد استفاده قرار میگیرد از برگهای این گیاه به عنوان سبزی خوردنی و از ریشه های این گیاه که به صورت غدد پنجه ای است به عنوان چسب استفاده میشود. ریشه ی این گیاه گرم و خشک است و برای یرقان ناراحتی های کبدی خشونت حلق و ناراحتی های معده از آن استفاده میکنند.

سریش فقط نمی چسباند ،ضد عفونی هم میکند از ریشه ی این گیاه جوشانده غلیظی درست می کنند که برای درمان جوش ها بسیار مفید میباشد زیرا خاصیت ضد عفونی کننده دارد. این گیاه در نواحی کوهستانی و مرتفع میروید و فصل گل دهی آن از اواسط اردیبهشت ماه تا اواسط خرداد است. سریش قاعده آور است و در درمان ورم بیضه موثر است و باعث تسریع در جوش خوردن استخوانهای شکسته می شود.

بیشتر بخوانید:
تأثیر مفید زنجبیل در مبارزه با سرطان روده

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا